Besplatni Hosting | Web Hosting | Zakup Domena | Supetar - Brac - Croatia | eRačun eposlovanje.hr | Mikrotik Web Shop | Croatia Holidays | Apartments Croatia

Internet-medij

Kao jedan od medija, Internet je postao važno sredstvo komunikacije s potrošačima. Posebno se naglašava njegova interaktivnost, kao i prednosti koje će u budućnosti imati nad tradicionalnim medijima.

U Americi je oglašavanje na Internetu započelo je 1994. godine, prvom serijom banner oglasa na web stranici hotwired.com. Oglas poduzeća AT&T prikazivan je u razdoblju od 12 tjedana i ulaganje je iznosilo 30.000 dolara. Kampanja je zabilježila značajan uspjeh, s nevjerojatnih 30 click-trougha, ako ga uspoređujemo s današnjim prosjekom koji iznosi 0,18% click-trougha.

Internet u marketinškoj komunikaciji možemo razmatrati kao medij, oblik komunikacije ili prodaje. Za Internet se ne može reći da je samo novi medij, jer je on potpuno nova paradigma marketinga u kojoj potrošač postaje kreator ponude i od samog početka usmjerava obilježja onoga što će kupiti.
Specifičnost ciljne skupine ograničava proizvode i usluge koji će se bolje prodavati pa istraživanja pokazuju da korisnici Interneta najčešće kupuju računala i opremu, rezerviraju putovanja, zabavljaju se, daruju drage osobe i kupuju cvijeće te u manjem broju nabavljaju odjeću, hranu i piće.

Internet, kao sredstvo komunikacije, može se koristiti na 4 načina:
1. Interaktivna brošura – informacije u tekstualnom obliku ili složena multimedijska produkcija namijenjene prezentaciji proizvoda ili usluga poduzeća
2. Chat rooms («sobe» za interaktivnu komunikaciju) – mjesta koja nude mogućnost razmjene informacija, znanja i iskustava između poduzeća, potrošača i drugih zainteresiranih subjekata. Primjerice, Amazon nudi svojim korisnicima mogućnost pisanja književnih kritika i čitanja komentara drugih. Internet okuplja ljude sličnih interesa te se korisnici uvijek vraćaju kako bi se družili i pročitali što su napisali njihovi online prijatelji.
3. Sredstvo utjecaja na potrošače – mogućnost komunikacije s potrošačima tijekom 24 sata utječe na prilagođavanje elemenata marketinškog miksa potrebama tržišta, odnosno korisnika
4. Virtualne prodavaonice – uz ostala komunikacijska sredstva, nudi mogućnost kupovine, što predstavlja prednost za poduzeća svih veličina, posebice za male ponuđače koje Internet lansira u «svijet velikih igrača»

Oblici oglašavanja na Internetu

Oglašavanje na Internetu može biti ostvareno putem same web stranice, ali i kroz oblik bannera, skycrapera, pop-up prozora i sponzorstva.

• Web stranica – na web stranici poduzeća prezentiraju informacije i ponudu poduzeća. Može se koristiiti kao oblik oglašavanja, online katalog prodavaonice ili podloga za pružanje temeljnih informacija o poduzeću i djelatnosti. Sastoji se od osnovne stranice (home page) i željenog broja dodatnih stranica.
• Banneri – najednostavniji i najčešći oblik oglašavanja putem statičnih ili animiranih slika, obično formata 468x60 pixela. Klik na banner vodi na web stranicu oglašivača. Danas su počeli dobivati i druge oblike pa ih nalazimo u različitim veličinama.
• Skycraperi – izvedenica bannera formata 120x600 ili 160x600 pixela koja se nalazi uz lijevi ili desni rub web stranice
• Pop-up prozori – kod učitavanja web stranice, na ekranu korisnika Interneta pojavljuje se dodatni prozor, odnosno okvir koji sadrži oglas.
• Sponzorstva – mogućnost sponzoriranja cijelog ili dijela sadržaja web stranice gdje se sponzoru omogućuje zapaženo mjesto na web stranici, kako bi se pojačala vidljivost oglasa sponzora. Sponzorstva integriraju urednički sadržaj i oglas.
• Blogovi – online dnevnici koji se ažuriraju nalaze se na web stranicama. Kada su se prvi puta pojavili prije nekoliko godina, nije se činilo da će biti toliko značajni u komunikaciji. Poduzeća se koriste blogovima da bi privukli korisnike svojim stranicama. Primjerice, Seven-Up je u Americi predstavio novi proizvod – mlijeko s novim okusom, ali na blogu kojeg je vodila krava pod nazivom «Blog bijesne krave». Šest tinejdžera je održavalo blog pod vodstvom marketinga poduzeća, pišući tekstove o kravi koja je prepričavala svoje avanture putujući diljem Amerike. Pisano je kao putopis, stilom generacije tinejdžera rođene osamdesetih i devedestih godina. U razdoblju od 3 tjedna od lansiranja bloga, 20.800 korisnika se dnevno prijavljivalo na navedene stranice.

Prednosti oglašavanja na Internetu

Internet se razlikuje od ostalih medija, jer inicijativa izlaganja ovom mediju dolazi od potrošača koji aktivno traži informacije koje su mu potrebne. Interaktivnost koju omogućuje Internet značajna je radi kreiranja posebne veze s potrošačima, razmjene informacija, online kupovine i prilagođavanja ponude sukladno potrebama i željama korisnika.

Oglašavanje na Internetu donosi niz prednosti za poduzeće. Moguća je 24-satna dostupnost informacijama na bilo kojoj lokaciji, korisnici su identificirani i ciljno usmjereni, a komunikacija s potrošačima temelji se na ravnopravnom odnosu i načelima uzajamnosti.

Širenje informacija važna je funkcija komunikacije putem Interneta, a troškovi komunikacije znatno su niži od komunikacije putem tradicionalnih medija. Internet je ponekad najjednostavnija i jedina mogućnost kreiranja upoznatosti za mala poduzeća koja nisu u mogućnosti izdvojiti značajnija sredstva za oglašavanje. Posebna pogodnost koju nudi Internet, odnosi se na mogućnost povezivanja vlastite stranice (putem bannera) sa stranicama drugih poduzeća. Velika poduzeća kreiraju web stranice s ciljem pojačanja vlastitog imidža.

Web stranice nude mogućnost pružanja informacija, odgovaranja na zahtjeve, bilježenje prigovora i pohvala, što predstavlja dodatnu uslugu koju potrošači sve više cijene.

VAŽNI POJMOVI ZA MJERENJE UČINKOVITOSTI OGLAŠAVANJA NA INTERNETU
Posjećenost = broj posjeta na stranici, može se odnositi na 100 ljudi koji su je posjetili ili jednu osobu koja je posjetila stranicu 100 puta.
Jedinstveni posjetitelji = broj pojedinačnih čitatelja unutar jedinice vremena, najčešće jednog sata
Čitatelji = mjeri duljinu zadržavanja na web stranici
Click-trough rate = postotak odaziva, odnos između broja klikova i prikazanih oglasa, govori koji je postotak onih koji su kliknuli na prikazani oglas
Search engine marketing = cilj je poboljšanje rezultata pretraga na tražilici, čime se povećava posjeta ciljnih korisnika na web stranicu
Cost per click = iznos koji oglašivač plaća kada korisnik klikne na oglas i posjeti web stranicu oglašivača
Cost per view = cijena koju oglašivač plaća za svaki prikazani oglas

 

 

eRačuni eposlovanje.hr | Web Hosting | Zakup Domena | Supetar - Brac - Croatia | Mikrotik Web Shop | Croatia Holidays | Apartments Croatia